Ενημερωτικό σημείωμα από το Διευθυντή του σχολείου

Αγαπητοί γονείς,

Σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας και ευχόμαστε σε εσάς και τα παιδιά σας υγεία και δημιουργική χρονιά. Για να ανταποκριθεί το σχολείο στην αποστολή του

 

  1. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Η ενημέρωση για την πρόοδο, τη συμπεριφορά και τη φοίτηση των παιδιών σας θα γίνεται κάθε μήνα την ημέρα γονέων όλη την ημέρα από όλους τους καθηγητές που για τον μήνα Οκτώβριο θα είναι την Πέμπτη 23/10/2014 και ένα δίωρο κάθε εβδομάδα που θα σας δοθεί με πρόγραμμα ανά καθηγητή. Επίσης κάθε ημέρα την ώρα των διαλειμμάτων θα μπορείτε να έχετε σύντομη ενημέρωση.

  1. ΑΠΟΥΣΙΕΣ:

Στο γυμνάσιο κάθε ώρα μαθήματος είναι και μια απουσία. Οι απουσίες χωρίζονται σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες. Αδικαιολόγητες είναι οι μεμονωμένες απουσίες, αλλά και οι ολοήμερες για τις οποίες ο κηδεμόνας δεν λαμβάνει γνώση ή δεν φροντίζει να δικαιολογήσει. Αν το παιδί για κάποιο σοβαρό λόγο πρέπει να φύγει από το σχολείο, ζητάει άδεια από το γραφείο, γίνεται επικοινωνία με τους γονείς και οι απουσίες είναι δικαιολογημένες.

Όταν οι αδικαιολόγητες απουσίες ξεπεράσουν τις 64 σε όλη την χρονιά ο μαθητής απορρίπτεται στην ίδια τάξη. Οι απουσίες που δικαιολογούνται ονομάζονται δικαιολογημένες. Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να δικαιολογήσουν μέχρι δυο συνεχόμενες ημέρες κάθε φορά και μέχρι δέκα συνολικά ημέρες το χρόνο. Για περισσότερες ημέρες χρειάζεται γνωμάτευση γιατρού. Σε κάθε περίπτωση δικαιολόγησης ο γονέας πρέπει να προσέρχεται ο ίδιος στο σχολείο μέσα σε δέκα ημέρες από την επιστροφή του παιδιού. Όταν ο μαθητής δεν έχει ξεπεράσει τις 64 αδικαιολόγητες απουσίες εξετάζεται το σύνολο αδικαιολογήτων και δικαιολογημένων και έχουμε τις παρακάτω περιπτώσεις:

Α) Το σύνολο να είναι κάτω από 114 οπότε δεν έχει καμιά συνέπεια.

Β) Το σύνολο να είναι από 114 μέχρι 164 οπότε παραπέμπεται σε ολική επανεξέταση το Σεπτέμβριο και

Γ) Το σύνολο να είναι πάνω από 164, οπότε ο μαθητής απορρίπτεται στην ίδια τάξη (υπάρχουν εξαιρέσεις που έχουν σχέση με την βαθμολογία). Για σοβαρούς λόγους υγείας με απουσία του μαθητή για μεγάλο διάστημα, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να ζητήσουν έγκαιρα να ενταχθεί το παιδί τους στην κατηγορία των « κατ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών» και να του δοθεί η δυνατότητα να δώσει εξετάσεις τον Μάιο.

3) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ):

Καταρχήν η κλίμακα βαθμολογίας στο Γυμνάσιο είναι από 01 μέχρι 20. Σε κάθε ένα από τα τρία τρίμηνα του σχολικού έτους ο μαθητής αξιολογείται με ένα βαθμό σε κάθε μάθημα που προκύπτει από τα εξής τρία στοιχεία: Από την καθημερινή συμμετοχή στο μάθημα και την ανταπόκριση του στις εργασίες που δίνει ο καθηγητής, από την προφορική εξέταση και από τις γραπτές εξετάσεις (ωριαία διαγωνίσματα και ολιγόλεπτα τεστ). Στο τέλος του χρόνου γίνονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις (στα περισσότερα μαθήματα). Ο μέσος όρος των τεσσάρων αυτών βαθμών είναι ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος και πρέπει να είναι πάνω από το δέκα για να περάσει ο μαθητής στην τάξη. Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις που περνάει ο μαθητής. Σε γενικές γραμμές όταν ο μαθητής πάρει σε τέσσερα το πολύ μαθήματα κάτω από τη βάση 10 παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο σε αυτά τα μαθήματα. Όταν μείνει σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα τότε απορρίπτεται στην ίδια τάξη (εκτός από την τρίτη). Οι μαθητές που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία, σωματικές βλάβες κτλ) έχουν την δυνατότητα να εξετάζονται προφορικά.

4) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ- ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα γίνουν κάποια προγράμματα εκτός μαθημάτων αλλά και σαν μάθημα από φέτος (βιωματικές δράσεις) σε σχέση με το περιβάλλον, την υγεία, την ιστορία, την τέχνη, τον πολιτισμό, την σχολική ζωή κτλ.

Τα προγράμματα αυτά έχουν στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές και πράγματα που δεν περιλαμβάνονται στα κανονικά μαθήματα και μάλιστα βιωματικά αναπτύσσοντας έτσι την συνεργασία μεταξύ των μαθητών και να κινήσουν το ενδιαφέρον σε παιδιά που για διάφορους λόγους δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα μαθήματα. Τα προγράμματα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν και εκπαιδευτικές επισκέψεις (εκδρομές). Θεωρούμε πως η υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων δίνει μια διαφορετική οντότητα στο σχολείο και σας καλώ να παροτρύνετε τα παιδιά σας να συμμετέχουν σε κάποιο από αυτά τα προγράμματα.

5) ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:

Για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του σχολείου χρειάζεται στενή συνεργασία και αλληλοσεβασμός μεταξύ των καθηγητών και μαθητών αλλά και μεταξύ των ίδιων των μαθητών. Καταβάλλεται προσπάθεια να καταλάβουν οι μαθητές ότι πρέπει να ακολουθούν ορισμένους κανόνες και συμπεριφορές. Π.χ. να μην διακόπτουν το μάθημα χωρίς λόγο, να μην βρίζουν ή να κτυπούν συμμαθητές τους, να σέβονται την περιουσία του Σχολείου και να μην την καταστρέφουν κ.α. Για τις περιπτώσεις μαθητών που δεν συμμορφώνονται στις παραινέσεις και τις παρατηρήσεις των καθηγητών η Πολιτεία έχει θεσπίσει για το Γυμνάσιο και το Λύκειο τις λεγόμενες πειθαρχικές κυρώσεις που στόχο έχουν να βοηθήσουν τους μαθητές αυτούς για να καταλάβουν το λάθος τους και να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους αλλά και να αποτρέψουν τους άλλους μαθητές από ανάλογες συμπεριφορές. Σ? αυτές τις περιπτώσεις χρειαζόμαστε και τη συνεργασία των γονέων που καλούνται στο σχολείο για να ενημερωθούν και να προσπαθήσουμε μαζί να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Σας καλούμε να ανταποκρίνεστε στην πρόσκληση μας, ζητώντας άδεια από τη δουλειά σας.

6) ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου, αλλά και για ουσιαστικούς λόγους (κίνδυνοι για την υγεία, φάρσες και βίντεο στο διαδίκτυο, κλοπές), οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα στο χώρο του σχολείου. Όσοι μαθητές κρατούν κινητά θα πρέπει να τα έχουν κλειστά και να μην τα εμφανίζουν, όσοι δεν τηρούν αυτή την απαγόρευση δέχονται τις ανάλογες κυρώσεις. Σε κάθε περίπτωση το Σχολείο δεν φέρνει καμιά ευθύνη για τυχόν απώλεια του. Τις ώρες λειτουργίας του σχολείου για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και οι μαθητές αλλά και οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν από τα τηλέφωνα του Σχολείου που αναγράφονται στο πάνω μέρος αυτού του κειμένου.

  • Για οποιαδήποτε απορία σας ή «παράπονο» σχετικά με τα μαθήματα να απευθύνεστε στον υπεύθυνο καθηγητή και να συζητάτε μαζί του.

  • Για σοβαρά και λεπτά ζητήματα να απευθύνεστε στο Διευθυντή.

Ο Διευθυντής